Wednesday 27 July 2011

JuLai 2010


Hari yg huru hara!! Bukan la bermaksud bumi ni alami gempa bumi yg menyebabkan seluruh dunia menjadi huru-hara tapi lebih kepada kesibukan diri untuk menyiapkan diri dengan persekitaran kerja yang baru. Sebagai pekerja yang baru melaporkan diri di tempat baru (bukan lagi jadi budak praktikal tapi ini betul2 dah keje ni!!!) , pelbagai borang lah yg aku dan beberapa org lagi kawan kena isi. Lepas lapor diri kat pejabat  HRPZ 11 , kena isi pelbagai borang. Masing2 mengisi borang dengan teliti mcm jwb soalan exam last semester je!


Arghhh time tu la dia nk mintak gambar la... photostat i/c, surat beranak, n mcm2 lg photocopy, nak gambar la...  photostat penyata KWSP ??? aku mana ada KWSP... ni first time keje betul2..sebelum ni penah la aku keje... tapi paling lama pun aku keje 2 minggu itu pun masa keje kat Riamoda Tg. Malim dan Chicken King Tg. Malim... takde pun dorang suruh buat KWSP..


Tengahari tu, aku dengan kawan2 yg lain pun bergegas cari kedai bangunan Kwsp yang terletak di tengah2 bandar Kota Bharu... takde la tinggi sgt bangunan tu...lama jugak urusan kat KWSP tu. Walaupun kat luar bangunan matahari dah terpacak kat atas kepala namun, aku dengan kawan2 yang lain masih segak mengenakan uniform yang baru dibeli siap dengan tali leher tajaan Persatuan Pembantu Perubatan serta jaket hitam KKM.


Hari pertama mengenakan uniform keje memang membuatkan hati kami begitu bangga. Jaket hitam yang dikenakan dengan uniform menambahkan lagi kehenseman diri kami semua! Inilah uniform kami....
Begitu bersemangat tanpa segan silu 5 orang pekerja yang baru melaporkan diri berjalan di tengah bandar kota bharu

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...