Saturday 16 June 2012

Menjadi Lebih DEWASA...

Dewasa bagi saya membawa makna apa bila kita tidak lagi bergantung harap pada orang lain dan mampu melakukan semua perkara dengan usaha diri sendiri. Perkara yg paling ketara yg berlaku pada diri aku sekarang adalah bila aku tidak lagi meminta duit dari sesiapa utk meneruskan kehidupan tetapi menggunakan duit hasil titik peluh sendiri. Aku tidak lagi meminta duit dari orang tua tetapi memberi mereka duit belanja kepada org tua dan adik2ku... itulah perkara yang harus aku sedar bahawa aku perlu jadi dewasa!

Walaupun amat sukar utk aku menerima kenyataan ini pada mulanya namun itulah kenyataannya.. Bila dah jadi dewasa ni, macam2 nak kena fikir... keluarga, kerja, kawan2, hiburan, jalan2, dan macam2 lagi... Pelbagai perkara nak kena commit..Namun, apa yang aku perhatikan sekarang kita ni adalah mcm ini....

 Tetapi yang mendukacitakan aku adalah, aku cuba mencari diri aku di 3 peringkat kumpulan diatas tetapi tidak jumpa kerana bagi aku, aku adalah seperti ini..
                                " No Money + No Time... but have Energy"

BETUL..... perkara ini bukan berlaku pada diri aku seorang tetapi hampir semua orang pada zaman sekarang terutamanya yang tinggal dibandar seperti aku ini. tak percaya, tepuk dada tanya hati....


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...